odstávky a výpadky

V této sekci naleznete seznam plánovaných odstávek a hlášených výpadků
hlasových a datových služeb.

od 26. června 2017 11:07
do 26
. června 2017 17:29

 

Vyjádření k výpadku telekomunikačních služeb Internet2 ze dne 25. 7. 2017

Vážení zákazníci společnosti Internet2 s.r.o.,

rádi bychom Vás informovali o sledu událostí, který vedl ke včerejšímu výpadku služeb sítě Internet.

EDERA Group a.s. je dodavatelem konektivity pro síť Internet2 s.r.o. a nese plnou odpovědnost za včerejší přerušení přístupu do sítě Internet.

Dne 5. 7. 2017 v 22:13 došlo k přímému zásahu blesku do teplárenského komína, sekundární výboje zasáhly budovu společnosti EDERA Group a.s. Došlo ke kompletnímu poškození všech slaboproudých technologií. Zdánlivou výjimkou bylo vybavení datacentra v podzemí budovy, kde jsou umístěny páteřní prvky sítě.

Datacentrum je zcela nezávisle připojeno k elektrické síti a zálohováno 110kW dieselagregátem a skupinou záložních zdrojů UPS, včetně redundantních klimatizačních jednotek.

Bohužel dle zjištění ze včerejšího dne byla výbojem z 5. 7. poškozena řídící elektronika skupiny UPS zdrojů.

25. 7. 2017 v 11:07 došlo k vlivem vadné řídící jednotky UPS k celkovému zkratu na jednom ze záložních zdrojů, v jehož důsledku se následně odpojeny všechny záložní jednotky v redundantní 2+1 konfiguraci.

Jednalo se o zcela mimořádnou situaci, které nešlo dopředu zabránit.

Ztráta napájení způsobila vypnutí všech aktivních prvků datacentra.

11:33 Po demontáži vadné UPS a překlenutí řídících jednotek se podařilo obnovit napájení datacentra. Došlo k obnovení všech služeb IPTV L2 a dalších operátorských služeb.

Nepodařilo se obnovit primární a sekundární (záložní) routery Huawei CE6851, které zajišťují přístup do sítě Internet a obnovit datový provoz.

Dále probíhaly pokusy o obnovení činnosti routerů, které dle všech dostupných diagnostik nevykazovaly chyby, přesto nebyly v klíčových službách funkční.

16:00 došlo k rozhodnutí o aktivaci a nasazení terciálního záložního routeru NE40.

17:29 došlo k obnovení všech zásadních služeb sítě.

Se zahrnutím výše specifikovaného výpadku dosahuje celková dostupnost služeb sítě Internet (SLA) k dnešní datu 99.14 %. Celkový čas nedostupnosti služeb byl 6 hod. a 22 min.

Omlouváme se všem zákazníkům společnosti Internet2 s.r.o. za vzniklé komplikace.

Děkujeme za pochopení.

EDERA Group a.s.


od 10. října 2016 00:00
do 10
. října 2016 02:00

Vážení, abychom mohli trvale zvyšovat úroveň a kvalitu poskytovaných služeb, jsme v některých
případech nuceni realizovat i takové inovace, které se bohužel neobejdou bez krátkodobého
přerušení dodávky služeb.

Přestože se vždy snažíme dopad technických prací na dostupnost našich služeb minimalizovat
, jsme nuceni Vás informovat o plánovaném výpadku sítě, který proběhne
z neděle na pondělí 10. října 2016 v čase od 0:00 do 2:00

Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.


S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.


od 30. ledna 2016 01:00
do
30. ledna 2016 05:00

Dovolte, abychom Vás informovali, že v ranních hodinách 30. ledna 2015 v době 01:00 do 05:00 dojde k plánovanému upgradu aktivních páteřních prvků. Výpadek se dotkne všech našich poskytovaných služeb.

Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.


od 27. února 2015 00:00
do
27. února 2015 04:00

Dovolte, abychom Vás informovali, že v pátek 27.února 2015 v době 00:00 do 04:00 (v noci ze čtvrtka na pátek) dojde nutnému upgradu páteřních BGP routerů umístěných v DC CE Colo. V uvedeném časovém rámci je počítáno s několika krátkými výpadky v řádu jednotek minut. Výpadky se dotknou všech našich poskytovaných služeb.

 

Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.


od 3. února 2014 00:01
do
3. února 2014 01:00

Dovolte, abychom Vás informovali, že v pondělí 3.února 2014 v době 00:01 do 01:00 dojde k přerušení dodávky přívodní konektivity u našeho dodavatele z důvodu přepojení služeb na novou WDM technologii.

Výpadek se dotkne všech našich zákazníků a služeb.

 

Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.


od 10. prosince 2013 00:01
do
10. prosince 2013 06:30

Dovolte, abychom Vás informovali, že v úterý dne 10.12.2013 v době 00:01-06:30 dojde k přerušení dodávky přívodní konektivity u našeho dodavatele z důvodu přepojení služeb na novou WDM technologii.

Výpadek se dotkne všech našich zákazníků a služeb.

 

Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.


od 15. listopadu 2013 12:10
do
15. listopadu 2013 20:05

Ve čtvrtek 14. listopadu době od 12:10 do 20:05 došlo poškození páteřní datové trasy společnosti Telefónica Czech Republic, a.s mezi Hradcem Králové a Chrudimí, která bohužel způsobila opětovné selhání všech námi provozovaných služeb. Vzniklou situaci hodláme se společností konfrontovat a budeme vyžadovat zjednání takových opatření, která podobným budoucím excesům předejdou.


Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.


od 12. listopadu 2013 15:50
do
12. listopadu 2013 19:45

V úterý 12. listopadu době od 15:50 do 19:45 došlo v Králove Hradeckém datovém centru společnosti Telefónica Czech Republic, a.s k selhání datové karty, které se bohužel dotklo všech námi provozovaných služeb. Oficiální vyjádření společnosti, jsme k tomuto výpadku neobdrželi.


Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.


od 5. října 2013 23:00
do
6. září 2013 1:00

Dovolte, abychom Vás informovali, že v sobotu večer dne 5.10. 2013 v čase od 23:00 do 01:00 dojde
k výpadku našich služeb z důvodu plánované rekonfigurace aktivních prvků páteřní sítě.


Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.


od 7. září 2013 7:00
do
7. září 2013 11:00

Dovolte, abychom Vás informovali, že v sobotu dopoledne dne 7.9. 2013 v čase od 07:00 do 11:00 dojde k plánovanému výpadku našich služeb z důvodu fyzické překládky trasy optického kabelu v nově bodovaném datovém centru.


Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.

 


od 17. srpna 2013 10:15
do
17. srpna 2013 15:00

V sobotu 17. srpna v době od 10:15 do 10:32 došlo v Pražském datovém centru k neočekávanému výpadku napájení elektrické energie, který byl způsoben závadou na straně provozovatele datového centra, a který se bohužel dotkl většiny námi provozovaných služeb. Dle vyjádření provozovatele datového centra došlo při plánované údržbě elektroinstalace k selhání funkce jednoho z UPS jističů, který nebyl v době prací správně nakonfigurován. Tato specifická chyba způsobila, že jindy spolehlivě fungující opatření pro nepřetržité dodávky elektrické energie (diesel agregáty, UPS, napájení pomocí dvou nezávislých větví) selhala. Naši technici začali na odstranění následků výpadku pracovat okamžitě po obnovení dodávek elektrické energie, polovina služeb byla v provozu ihned, zprovoznění dalších služeb vyžadovalo manuální zásahy a probíhalo proto postupně. Krátce před 13:00 byl obnoven provoz z více jak 95%, k plnému obnovení provozu pak došlo krátce po 15:00.


Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.

 


od 11. října 2012 15:00
do
11. října 2012 21:30

Dnešní odpoledne se nám opravdu nevydařilo, v jedné nejmenované obci se všemocnému panu bagristovi povedlo to, co je pro každého operátora černou noční můrou, překopnout páteřní optickou datovou sít. To vám byl poprask, a věřte nám, byla vás opravdu hromada,  těch, co nám potíže jen nahlásili, ale i těch, co potřebovali internet za každou cenu. Do nevlídného počasí  museli vyrazit odborníci a přetrhaná optická vlákna dát zase pěkně do pořádku. Tímto bych rád poděkoval technikům společnosti Telefonica O2, kteří se na opravách podíleli a také našim lidem, kteří vám byli oporou na telefonních linkách.


Tímto se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Technické oddělení Internet2 s.r.o.